Thursday, June 14, 2007

The adventure has begun:)

Čafte všetci:)
chi...tak to tu máme. Moja bájna výprava do Juhovýchodnej Ázie sa dnes slávnostne začala.

O 5:00 sme vyrazili z domu, aby sme s časovou rezervou dorazili na 10:00 do Budapešte. Po primeranom blúdení a obdivovaní krás a tajov Budapešte sa nám nakoniec úspešne podarilo nájsť Budapest Ferhegy terminál 2B. Bleskový check-in, posledná rozlúčka a....zrazu som sa ocitla sama medzi maďarskými dovolenkármi. Sama, presama....a predo mnou päť týždňov strávených kdesi v Indii...aaaaaaaaaaaaaaaa!



na Budapest Ferhegy

Prvý challenge na mňa čakal už v Helsinkách. (Cestujem zaručene najkratšou cestou:) Budapešt- Helsinky, deň voľno, Helsinky - Delhi, noc na letisku a ráno: Delhi-Jaipur). Na letisku som si odložila batožinu (ozaj...zbalila som sa iba do jedného 21kilového ruksaku....dobré, nie? a z toho 19 kíl má určite moja lekárnička:) antimalariká, antibiotiká, anti-...:) A rovno na letisku som sa aj informovala, kde by som mohla prenocovať (pred tým som si na nete pozerala, že v Helsinkách je milión hostelov a tak...) No ale tetuš za okienkom zahlásila: "There are two conferences taking place in Helsinky right now, so there are no vacancies anywhere", uchýlila som sa až k tomu, že som sa jej spýtala, či je železničná stanica otvorená celú noc:) Našťastie sa potom našlo ešte nejaké miesto v jednom hosteli blízko centra.

Hostel je fakt v pohode, sú tu Austrálčania, Švajčiari, Američania...taká veselá kôpka ľudí. A Helsinky sú tiež fajn. Akurát že dnes bolo také upršané počasie, ale nevadí....pred Indickými 52(!!!!) stupňovými horúčavami si teraz naplno užívam príjemných Helsinkských 12 nad nulou:)
Zajtra ešte ráno pokukám trošku Helsinky a potom juchúu...do Indie:)


V Helsinkách sú práve dni Fínskej kultúry alebo niečo podobné.

Jaaj...a ešte niečo dôležité som dnes zistila a to že môj buddy je on a nie ona:) Už mesiac komunikujeme s Jaipurom a konkrétne s osobou menom Manu Jain a už mesiac sa s Michalom snažíme rozlúštiť či je to ten Manu Jain alebo tá Manu Jain:) Situácia sa ešte vyhrotila, keď som sa prednedávnom dozvedela, že dotyčný/á je mojím buddym. Chi...tak som mu/jej dnes napísala, či by mi mohol/mohla poslať fotku, aby sme sa na letisku spoznali (ehm...mno...to nie je ten skutočný dôvod, ale povedzme:). Voila...a rébus je rozlúštený:)

jooj...a ešte mi napadlo, že vám dám prečítat nejaké úryvky z reception bookletu z Jaipuru...chi...pobavte sa:

Travel and Transport
Travel in the city will be via buses/auto rickshaws or by cycle rickshaws. The place of work is
usually not more than 10- 20 minutes away. Both buses and auto rickshaws are quite economical. You can also rent a bicycle for cheap and movefreely. If you dare todrive a bike and have an international license youcan even buy a scooter.
The roads are not always smooth and many a time they will have beggars at stoplights along with vendors. The best way of handling them is to ignore them, and to refuse to give them anything. People tend to s tare at foreigners so don't be surprised! Cows and dogs are very often seen on the roads and once in a while one can spot camels, monkeys or elephants too. A section of the rural population still uses the bullock carts and horse chariots to commute.
Traveling by bus is the cheapest way of transport. It’s entirely used by people who can’t
afford traveling by autos and rickshaws (who are the most of citizens of Jaipur - all except
higher class). You can find there all sorts of people - which is the reason to be careful. Almost all
buses on main routes are very crowded during a day and you may find very difficult even to get
into a bus. You can’t expect that anybody will give you preference to get in a bus or even offer a
free seat. When a bus stops (or even before it) immediately you can see plenty of people
running to the bus entrance using their elbows to get inside (here you can’t be very polite
otherwise you won’t get in…). Traveling any other time than during peak hours can be more
comfortable in sense that you can get in without problems and even find a free seat.
Sometimes you can find also nice people at the bus stop who start speaking with you, offer you a
help, explain bus routes or offer free seat in the bus.

Do’s and Don’ts
Do’s
- Learn Hindi! -
- Visit a temple
- Learn Indian dancing!! -
- Go for yoga (meditate) -
- Bargain! While you shop
- Go to the places nearby like Pushkar, Jaiselmer for beautiful forts
- Must see a Hindi movie. It’s an experience of its own. Most of them may tickle your
commonsense, but relax; they are just for pure entertainment.
- Try cooking, it will be more hygienic and you may not always get the food you eat back
home. Plus you can invite us over (almost daily!!)
- Must buy Indian clothes. Specially the ethnic ones. Kurtas for guys and salwar kameezes
and saris for girls.
- Carry your camera along everywhere you go. There are some sights, which you will never
get to see anywhere else.
- Keep in touch with AIESECers… we are the only things that are just as entertaining as Hindi
movies…probably more.

Don’ts
- Give money to beggars
- Avoid getting very friendly with strangers
- Buy electronic items here from any random shops.
- Carry dope on you. It is a punishable crime and you will directly be put in jail for doing so -
- Have water at roadside eateries, its highly unsafe, you can carry a small bottle with you at
all times, or buy mineral water…Bisleri or Kinley preferably.

milé, že?

tak zatiaľ sa majte, buďte dobrí:).....chýbate mi:(

žmurk;)
vieros

PS: ešte mi niečo napadlo....v rámci mojej JD mám trainees care. V snahe sa na to pripraviť som si prechádzala output Mission Possible teamu....a teda RESPECT!!!! Je to brutálne prepracovaný, praktický a zrozumiteľný dokument so všetkým ako má byť...ešte raz RESPECT!!!

5 comments:

Unknown said...

Hallo VIEROSKA
This is good on the listening and reading. We are reading whole evening about INDIA AND HELSINKY.
There is very good atmosfere here.
Dad is sad becouse you are not public on the your page. Cmuk + Levrincovci!!!!!!!

ADAM.

vieros said...

Chi...pozdravujem celu Levrincovsku family...verejne ospravedlnenie ocinovi za to, ze som nespomenula jeho slachetny cin, ze ma odviezol o stvrtej rano do Budapeste

heslo: zamrazte mi nejake jahody...tu su iba same manga a co ja viem co...chi

v

PS: Hm, Adam...dobra anglictina!

Jirka said...

ahoj, doufam, ze uspesne vstrebavas soky z Indie, ja si vzpominam na nase dojmy, kdyz jsme pred dvema roky prileteli na IC... a to nas byla osmiclenna grupa. Takze preju, at se dobre aklimatizujes, zvyknes si na to kvantum lidi vsude, neupeces se a vyhnes se travicim potizim:)

Unknown said...

No caves, ty chi chi puk,
tak parada ze si dosla cela. Inak ja na vojom mieste zakotvim v Helsinkach a nepohnem sa z tade ani o pol metra dalej, a poviem ze lietadlo ti uletelo alebo bombovy utok hlasili alebo pilot zaspal alebo ja neviem......aaaaaaaaaa 12 stupnov v juni, no neber to!!!!
A ty sa tam dakde grilovat ides! Vieros, Vieros, musis sa este vela ucit;) Sak ja my som skolabovala uz na schodikoch z lietadla, ved uz aj tu v Ba koniec sveta tieto horucavy, ale ked umriem na teplo, aspon mi Bc. (!) Veronika L. napisu :)))))
No nic, nejdem sa vela rozkecavat, vsak to ty si tu na to;)
Tak uz nedockavo cakam na dalsie zazitky

Take care

velka V. ;)

Danka said...

Ahoj Vieros!
jen si to tam uzivej!!!!
hned bych jela misto tebe!
Danka